Hoe jouw HR job van het beeldscherm spat: 10 tips

Categorieën: Tips

blog_image:article_openhr_164569762762175a5b51bea.png:end_blog_image

We hebben te maken met een groei naar recordhoogte aan openstaande vacatures. Het wordt daarom steeds belangrijker om je met jouw vacaturetekst, in deze overspannen markt, te onderscheiden op een creatieve manier.

Maar hoe zorg je nou voor die onderscheidende boodschap?

Met deze 10 tips spat jouw vacature straks weer van het beeldscherm.

  1. Gebruik duidelijke taal gericht op jouw doelgroep.
  2. Zorg dat je vacature er aantrekkelijk uit ziet.
  3. Blijf bij de kern. Stop met ellenlange teksten: houd je zinnen kort en bondig.
  4. Sterke functietitels zijn essentieel voor succes. Bedenk goed welke functienaam je gebruikt. Een juiste functietitel is tevens belangrijk voor je vindbaarheid en SEO. (bekijk anders ook even deze blog).
  5. Vermijd verwijzingen naar dieren, intern vakjargon, hipstertitels, misleidende titels of nietszeggende functietitels.
  6. Omschrijf de werksfeer concreet met voorbeelden, in plaats van het alleen een ‘informele werksfeer’ te noemen.
  7. Laat zien wat je te bieden hebt: benoem het salaris.
  8. Géén spelfouten, maak gebruik van een 4-ogen-principe en laat een collega meelezen.
  9. Maak het solliciteren makkelijk. Zorg voor een call-to-action: denk bijvoorbeeld aan een sollicitatiebutton.
  10. Last but not least: neem de tijd.

Ready om jouw HR vacature te plaatsen? Doe dat dan hier.

Wil je liever dat er eerst nog even naar de tekst gekeken wordt? Dat kan, neem gerust contact met ons op voor advies.

Contact

Reageer

CAPTCHA ImageNieuwe codeSpeel de code af
Publicatie datum
07 - 03 - 2022
Deel dit artikel
HRbaan gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close