Hybride maatwerk:
Thuiswerken is een blijvertje geworden en wordt steeds meer geaccepteerd. Komend jaar ontwikkelt het thuiswerken zich nog een stapje verder naar slim hybride maatwerk. Werknemers mogen dus zelf beslissen wanneer ze naar kantoor komen en aangeven wat ze hierin prettig vinden.
Duurzame inzetbaarheid:
Duurzaam inzetbaar zijn betekent dat je als werknemer zo lang mogelijk, op welk niveau dan ook, met veel plezier je werk kunt uitvoeren. Elke dag met plezier naar je werk.
Wie wil dat nou niet?
Dit vraagt iets van de werkgever. Investeren in professionele en persoonlijke ontwikkeling. Het continu bezig zijn met de thema’s als vitaliteit, preventie, belastbaarheid, werkplezier en ontwikkeling. Als werkgever zorg je voor goede en veilige arbeidsomstandigheden, en een balans tussen werk en privé.
Tegenwoordig is zo’n werkklimaat voor veel sollicitanten een eis in plaats van een prettige bijkomstigheid. Dus het is het investeren wel waard.
Employer Branding
De krapte op de arbeidsmarkt neemt alleen maar toe en dit heeft effect op het werven van nieuwe medewerkers. Om de juiste kandidaten te vinden wordt het steeds belangrijker je te onderscheiden op de arbeidsmarkt. Employer branding is de manier waarop je je werkgeversmerk in de markt zet middels marketing- en communicatie initiatieven. Meer weten over dit thema? Lees hier nog even de blog: in 5 stappen naar een sterk werkgeversmerk.
Daarnaast is het van belang om je te richten op wat zich binnen jouw organisatie afspeelt, ook dit is employer branding. Denk maar aan die tevreden medewerker die mega trots over zijn of haar baan vertelt tegen vrienden op een feestje. Het in gesprek gaan en blijven met medewerkers is dus erg belangrijk binnen dit thema.
Diversiteit en inclusie
Wil jij je talent behouden én nieuw talent aantrekken? Dan is diversiteit, gelijkheid en inclusie niet meer weg te denken op de agenda.
Diversiteit heeft een positieve impact op de loyaliteit en het behoud van werknemers. Werknemers die zich thuis voelen en erkend worden, ervaren een groter werkgeluk. Daarbij bieden steeds meer bedrijven ook de mogelijkheid om anoniem te kunnen solliciteren.